Simbolul fast food-ului şi cea mai profitabilă franciză din lume: De la un stand de burgeri, la 40.000 de locaţii în întreaga lume

Simbolul fast food-ului şi cea mai profitabilă franciză din lume: De la un stand de burgeri, la 40.000 de locaţii în întreaga lume

McDonald`s s-a clasat pe primul loc în topul Franchise 500, un top al profitabilităţii şi popularităţii francizelor pe plan mondial, realizat de publicaţia Entrepreneur.

Lanţul de restaurante Mc Donald`s a fost fondat în anul 1955.

Ray Kroc, un om de vânzări care se ocupa cu distribuţia de mixere pentru milkshake, a făcut o excursie în California în 1954 pentru a vizita standul de hamburgeri McDonald`s, unde a auzit că se folosesc opt mixere în acelaşi timp.

Kroc a fost impresionat de modalitatea şi viteza cu care erau serviţi clienţii şi a văzut oportunitatea de a vinde mult mai multe mixere. Prin urmare, i-a încurajat pe fraţii Dick şi Mac McDonald să deschidă un lanţ de restaurante.

Acesta a devenit partener de afaceri şi a deschis primul restaurant McDonald`s în Des Plaines, Illinois în 1955.

McDonald`s şi Golden Arches au devenit în ultimii 60 de ani cunoscute drept un simbol pentru serviciile de fast food care includ hamburgeri, cartofi prăjiţi, pui, salate şi milkshake-uri.

În România,  lanţul numără momentan 69 de unităţi, iar până la finalul anului vor mai avea loc trei deschideri. „Acum avem 69 de restaurante în România dintre care unu inaugurat în 2017 la Bacău. Până la finalul anu­lui avem în plan alte trei deschideri - două în mall la Con­stanţa şi Bucureşti (Mega Mall) şi o unitate de tip drive-thru în Timisoara“, spune Daniel Boaje, executivul ro­mân care conduce operaţiunile McDonald’s România de circa şase ani. Aceasta a fost de fapt încălzirea, adaugă Boaje, pen­tru că în 2018 ţinta de deschideri este de şapte restaurante noi, iar apoi planul este să se menţină ritmul. „Ţinta este să ajungem la 95 de unităţi până în 2020. 

Potrivit publicaţiei Entrepreneur, investiţia iniţială pentru a deschide o locaţie McDonald`s se situează între 1 milion de dolari şi 2,2 milioane de dolari, taxa de franciză fiind de 45.000 de dolari.

Lanţul, condus de CEO-ul Steve Easterbrook, însumează 5.075 de restaurante deţinute de companie, 18.827 de francizaţi în afara Statelor Unite şi 13.109 francizaţi în SUA. 

Sursa 
 Newsletter
Abonează-te la newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si te vom tine la curent cu cele mai noi si profitabile oportunitati de franciza, stiri, evenimente si multe alte informatii utile!