Fashion: Piaţa de încălţăminte a înregistrat un trend uşor ascendent, regăsit şi în cazul segmentului de preţuri mici

Fashion: Piaţa de încălţăminte a înregistrat un trend uşor ascendent, regăsit şi în cazul segmentului de preţuri mici

Piaţa de încălţăminte a înregistrat în acest an un trend uşor ascendent, regăsit şi în cazul segmentului de preţuri mici din zona de fashion, în timp ce pe segmentul mediu vânzările de haine stagnează.

„În 2016 nu se simte nicio modificare majoră a pieţei, lucrurile se întâmplă fix la fel ca în 2015. Pe piaţa locală de încălţăminte este o competiţie puternică, în ultima perioadă numărul de jucători a crescut, toate brandurile care performează au deschis noi branduri, dar există şi jucători noi care au intrat. Consumul de profil nu a crescut“, este de părere Eugen Păturan, antreprenorul care a adus acum 13 ani în România, împreună cu soţia sa, franciza retailerului de încălţăminte Bata.

Potrivit ultimelor date statistice existente, piaţa de îmbrăcăminte este de circa 2 mld. euro, iar cea de încălţăminte de aproape 1 mld. euro.

Păturan spune că în opinia lui nu mai este loc pentru noi jucători pe piaţa de încălţăminte, însă aceştia vor continua să vină şi rezultatul pe termen mediu va fi presiunea mai mare pe profituri.

„Profiturile vor avea un trend descrescător, situaţie generată şi de chiriile care cresc constant, dar şi de costul cu forţa de muncă, şi acesta creşte în fiecare an odată cu creşterile salariale ale bugetarilor sau ale salariului minim.“

Salariul minim a crescut de la 1.050 la 1.250 de lei începând cu 1 mai 2016.

Pe piaţa de încălţăminte din România cei mai mari jucători sunt Deichmann şi CCC, ambii jucători pe segmentul preţurilor mici. Pe segmentul mediu unde activează şi Bata cei mai mari jucători sunt Musette, Benvenuti, Humanic sau Ecco Shoes.

Sursa 
 Newsletter
Abonează-te la newsletter
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru si te vom tine la curent cu cele mai noi si profitabile oportunitati de franciza, stiri, evenimente si multe alte informatii utile!