Vanzarile de ciocolata pentru consum propriu cresc tot mai mult, in prezent acestea fiind aproape egale in vanzari cu pralinele oferite cadou, a declarat pentru wall-street.ro, Ion Codreanu, unul dintre cei doi importatori ai pralinelor Leonidas in Romania.
Codreanu a inceput sa dezvolte in 2011 un model de crestere prin francize, in prezent existand cinci magazine Leonidas la nivel local, toate fiind stradale. Doua dintre acestea sunt in Bucuresti (zona Dorobanti si Calea Victoriei), iar celelalte trei in Iasi, Cluj si Timisoara.
Cele trei magazine din afara Capitalei sunt dezvoltate conform conceptului Leonidas Chocolate & Café, mai exact o ciocolaterie-cafenea in care clientii pot cumpara atat praline, dar si bauturi pe baza de cafea si ciocolata.
Cafenelele-ciocolaterii din Cluj si Timisoara au fost deschise in decembrie anul trecut, in sistem de franciza. Investitia intr-o franciza Leonidas este de 45-50.000 de euro, suma incluzand amenajarea spatiului si primul stoc de marfa.
Vrea sa ajunga la afaceri de un milion de euro in 2017
Cele cinci magazine au avut anul trecut afaceri de circa 500.000 de euro, iar pentru acest an Ion Codreanu estimeaza un business in jurul a 700.000 de euro. De asemenea, pentru anul viitor managerul mizeaza pe afaceri de aproape un milion de euro.
Cele mai mari vanzari sunt inregistrate de magazinul Leonidas de pe strada Putul lui Zamfir din zona Dorobanti din Capitala. Practic, din vanzarile de aproape 500.000 de euro de anul trecut, acest magazin a reprezentat in jur de 350.000 de euro.
De asemenea, unitatile Leonidas coordonate de Ion Codreanu au vandut anul trecut 13 tone de ciocolata, dintre care magazinul din Dorobanti a insemnat sase tone.
In primul trimestru din acest an business-ul a crescut cu peste 20% fata de perioada similara a anului trecut. Potrivit lui Codreanu, business-ul Leonidas a fost mereu pe crestere de la deschiderea acestuia in februarie 2009.
In Bucuresti predomina vanzarile de tip cadou
“In Bucuresti ramane inca o proportie mai mare a vanzarilor de ciocolata pentru cadouri, acestea insemnand in jur de 60% din business, iar restul de 40% sunt pentru consum propriu. Pe de alta parte, in tara, vanzarile pentru consum propriu sunt egale. Observam o deschidere catre consumul de produse de calitate si vrem sa facem campanii de educare a acestui segment de clienti. Deschiderea la nou este fantastica, generatia tanara este foarte informata si vrea un alt standard de viata”, spune Codreanu.
De asemenea, din procentul de vanzari de aproape 60% pentru cadouri, in jur de 30-35% sunt comenzi ale companiilor foarte mari, restul fiind persoane fizice si IMM-uri. Acest procent era dublu in urma cu trei-patru ani.
"Nu mai suntem dependenti de multinationale. Avem cateva zeci de companii care ne sunt clienti fideli, adica avem contracte cu ele pentru cel putin trei ani. In ceea ce priveste companiile cu care lucram, dar care nu sunt clienti constanti, numarul lor este de cateva sute", afirma Ion Codreanu.
Clientii persoane fizice cumpara ciocolata in medie de 35 de lei, iar companiile in valoare de 80 de lei.
Vor sa deschida un muzeu al ciocolatei
Antreprenorul nu are de gand sa deschida alte ciocolaterii anul acesta, dar spera ca in urmatorii doi ani sa deschida cel mai mare magazin Leonidas din Romania, acesta urmand sa fie inaugurat in Bucuresti. Magazinul va include si un muzeu la ciocolatei.